Hra:
Všeobecne:
- hra je založená na orientácii a postupe terénom na určené pozície, plnení zadaných úloh a získavaní bodov za ich úspešné plnenie
- hra využíva faktor „nebezpečenstva útoku nepriateľa počas postupu“, faktor „časového stresu“, faktor „obmedzeného počtu životov“ a faktor „odhadovanej polohy nepriateľa“, ktoré by mali zvyšovať neistotu, obavy a pochybnosti pri hre, a taktiež ovplyvňovať taktiku postupu tímu s ohľadom na hroziace nebezpečenstvo či už od nepriateľského tímu, alebo od diverznej skupiny.
- hrajú dva tímy proti sebe + jeden diverzný tím (usporiadatelia)
- štart a cieľ sú určené vopred. Vopred bude určené aj zhromaždisko pre prípad, že účastník akcie sa stratí.
- v priestore medzi štartom a cieľom sú vopred určené waypointy a flagpointy
- waypoint je GPS súradnicami určený bod. Sústava niekoľkých waypointov (spravidla 5) vytyčuje smer pochodu k flagpointu
- flagpoint je GPS súradnicami určený bod, ktorý určuje priestor, v ktorom majú tímy splniť zadanú úlohu. Za úspešné splnenie zadanej úlohy si tím pripisuje bod. Na trase od štartu k cieľu je vytýčených niekoľko flagpointov (pravdepodobne 4 alebo 5)
- celá hra je zložená z niekoľkých minihier, každá minihra je zavŕšená splnením úlohe na flagpointe (koľko flagpointov, toľko minihier)
- tím sa môže rozdeliť na dve a viac skupín, avšak tieto skupiny nesmú medzi sebou stratiť vizuálny kontakt (na dohľad od veliteľa tímu).
- Pri zásahu zbrane je táto vyradená z boja (opravená je po respawne hráča, ak nie je v pravidlách uvedené inak)
- počty životov ako aj repawny budú určené pri každom type hry zvlášť s ohľadom na potreby typu hry
Herný princíp:
- Hra začína na štarte, kde každý tím obdrží súradnice prvého waypointu na jeho trase postupu k flagpointu, ďalej podrobné inštrukcie k úlohe, ktorú ma na flagpointe splniť, ako aj časový údaj, kedy má začať zadanú úlohu plniť a ako dlho ju má plniť.
- tímy pri svojom postupe na flagpoint štandardne nepoznajú protivníkovu aktuálnu polohu, poznajú len poslednú známu polohu protivníka (v priebehu hry však môžu jednotlivé tímy získať bonus v podobe aktuálnych súradních pohybu protivníka)
- waypointy sú určené tak, aby sa postupové trasy protivníka občas krížili (zvyšuje sa riziko stretu tímov aj počas postupu na flagpoint)
- na každom waypointe nájde tím súradnice svojho ďalšieho waypointu (prípadne flagpointu) a súčasne súradnice posledného waypointu (prípadne spawnpointu) protivníka (pre spestrenie hry, tam môže byť uvedený aj protivníkov ďalší waypoint

- waypointy za ktorými nasleduje flagpoint, sa stávajú spawnpointami, a sú označené tabuľkou „SPAWNPOINT“. Na spawnpointy protivníka je zakázané útočiť.
- dosiahnutie flagpointu a splnenie úlohy na flagpointe je časovo obmedzené, časové obmedzenie sa tím dozvie pri štarte každej minihry
- pri stretoch na flagpointoch budú pravidlá respawnu uvedené v zadaní úlohy, a budú vychádzať z typu použitej hry na flagpointe.
nasledujúce pravidlá sa nevzťahujú na flagpointy, platia pri presune medzi waypointami:
- každý hráč má jeden život pri postupe medzi jednotlivými waypointami (prakticky: 1 zivot na jeden stret s nepriatelom)
- ak dôjde ku stretu na trase medzi waypointami a hráč bude zasiahnutý, vzdiali sa z bojiska o 30 metrov smerom k svojmu poslednému waypointu a čaká na ukončenie stretu.
- tím, ktorý prehrá, získava penalizáciu 1 min. (v postupe pokračuje po uplynutí penalizácie). Po uplynutí penalizácie sa respawnujú zasiahnutí hráči a opravia poškodené zbrane.
- zasiahnutí hráči a poškodené zbrane víťaza sa spawnujú ihneď po ukončení stretu
- v prípade nerozhodného výsledku (nedôjde k vystrieľaniu jedného tímu – nepravdepodobné

Možné problémy a ich riešenie:
Časové zosúladenie tímov:
- celá hra je založená na súbežnom postupe dvoch tímov k určenému cieľu.
- uvedomujem si, že nebude možné časovo zosúladiť postup tímov. Aby nedošlo k neúmernému časovému rozostupu medzi tímami, celá hra je rozdelená na niekoľko minihier, ktorých úlohou je časové zosúladenie tímov. Na začiatku každej minihry tímy štartujú v rovnakom čase a z rovnakej pozície (štart, alebo posledný flagpoint)
- diverzný tím bude spravidla napádať tím, ktorý bude prvý v postupe.
Nuda:
- keďže sa jedná o hru, ktorá by mala trvať niekoľko hodín, hrozí nebezpečenstvo nezáživnej hry. Snažil som sa to vykompenzovať zakomponovaním faktorov strachu a stresu a neistoty.
- aby presuny na hlavné herné lokácie neboli nudné, je do hry zakomponovaná navigácia a práca s mapou.
- taktiež by mali na zaujímavosti pridať možné strety tímov počas presunu na flagpoint, ako aj sústavné nebezpečenstvo útoku diverzného tímu
- úlohy na jednotlivých flagpointoch nebudú rovnaké. Budú použité rôzne herné scenáre, ktoré sa bežne v airsofte hrávajú (capture flag, team deatmatch, headquarters, …)